Kapten Sylt:"Suttit själv och kollat på tv och ätit köttfärspaj tillsammans med ett djur"

God nyårsafton, Kapten Sylt!
God afton!

Sista gången för året och även sista gången någonsin som vi samtalar på andersellerkim, kommentar på det?
Jaa, det är inte utan att jag har en smula vemod dansandes här på tangentbordet.

Men det blir ju fler samtal. På annan plats, så att säga.
Ja, det är klart.

När går flyttlasset förresten?
Närmsta dagarna blir det, om en vecka är vi garanterat inte kvar här.

Okej. Hur är det annars, har du frisknat till än eller?
I stort sett. Jag är väl uppe på 90% nu, sov gott inatt för första gången på fyra nätter så det känns bra.

Nyårskänslan?

Ingen alls egentligen, svårt att få det när man suttit själv och kollat på tv och ätit köttfärspaj tillsammans med ett djur.


Din muntergök. Vadå ätit med ett djur?

Jag är hundvakt, ensam hemma med Fajsi. Farmor och Olsson är hos några grannar på nån form av tillställning. Fast Fajsi är inget roligt sällskap, han är gnällig och raketrädd.


Goe sällskapet. Att festa var inte aktuellt?

Nie, det var inte det. Enda som kunde påverka var att jag fått Uski att boka biljett hit men den var ombokningsbar så han kommer vid ett senare tillfälle istället, så det var ett tråkigt men enkelt beslut att vara passiv denna nyårsafton.


Tragiskt att blogga en timme före tolvslaget när alla andra prickar årets peak, tycker du inte?

Om så många prickar den där peaken vet jag inte. Och jag har många nyårsaftonar på mig att ta revansch, det är inget unikt tillfälle man missar. Hade varit värre med nån väns bröllop eller liknande, fast då hade jag inte missat det i och för sig.

Kappan vänds efter vinden, det var annat ljud i källan när lokal var bokad och folk skulle vinkas in va?
Lite så är det kanske. Och visst blev jag avis när jag fick höra att grabbarna skulle hem till Janne och Kerstin på efterfest, att få sjunga svenska klassiker med mor och dotter Pettersson, det har jag längtat efter sen jag ramlade ut ur deras partytält i Ljungskile, midsommarafton 2007.

En klassiker i sig, det, du.
Jotack. Kanske lika bra att man inte är med för det vore svårt att toppa, hopp från balkongen hade varit ofrånkomligt och förenat med döden.

Nåt nyårslöfte att avge?
Ja, ett helt gäng faktiskt, men dem kör vi som cliffhanger så ni hänger med till nästa blogg!

Din fula fisk. Vi nöjer oss där då. Gott nytt år på dig!
Tack. Gott 2009 önskar jag alla bloggläsare!

dfg dfg
1. Fajsi.
2. Janne och Kerstin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0