Goe julen!

Så säger vi i år, istället för att önska "god jul" så önskar vi varandra "goe julen", det gör vi.

Julhandlingen i Blöteborg gick mycket bra, trots att man var ute i sista stund och fick buffla med halva västsverige, både syrran och jag slog personliga shoppingrekord.
Fastän att det var mycket trevligt att hänga med syster Bounty en heldag var jag efter att ha legat en vecka i sjukstugan, både socialt och buffelmässigt mörbultad, efter sex timmar i Femman.
Därför var det ett knivigt dilemma för mig när mina två blöteborgsvänner, Skörsten och Kivan, ringde av rena slumpar, och checkade min fruktstatus.
Efter 20 minuters vägande beslutade jag mig för att stanna på Sveriges framsida och kriga en sväng till.
Kivan tog en spårvagn till Hammarkullen och hjälpte mig att dricka upp John-Johns julklapp under tungt tugg om Janne Sandström, milfar och annat livsviktigt, med Skörsten och hans politiska kumpaner.
På krogen diskuterade Skörsten bidrag och bomber med nån galning, Kivan och jag minglade vår vana trogen utklädda, oftast är vi norrlänningar, denna kväll var han mystisk skåning och jag glättig stockholmare.
Sen somnade Kivan.
Sen utsåg Kivan sig själv till VIP i baren.
Då blev Kivan tvungen att gå hem.
Då önskade jag Volbeat av plattvändar´n.
Sen försökte jag låna en cykel, men fick nöja mig med ett par strumpbyxor.
Hemma i Hammarkullen åt Skörsten och jag djungelsoppa, fyllekäk in the ghetto är inte samma som motsvarigheten i världen innanför.

Bakfull som en dinosaurie var jag när Skörsten tvingade med mig till stan.
Han lurade in mig på nåt ultrastekigt ställe där vanlig mat inte existerade, bara mörka mackor med fula frön och mozarellainbakade rätter.
I ren frustration köpte jag två 20 centiliters juiceflaskor för 25 kronor styck.
Med betongkepsen på huvudet och världens dyraste juice i blodet fick Skörra för sig att, som vanligt nuförtiden och för tredje gången på mindre än ett dygn, framföra kritik mot min karaktär.
Denna gången tog jag inte emot skiten med öppna armar.
Jag besvarade inte hans politiska problemlösarvilja med ett vilt debattinlägg, utan på mitt eget sätt la jag fram några väl valda om positivitet och passion, för ovanlighetens skull tror jag att han tog in och lyssnade på mig.
Såhär kan det också se ut, när två människor varit bästa vänner i tio år och valt två olika färdmedel på livets väg.

Idag har jag sovit till halv två, fått två julklappar av Farmor och Olsson, ett par vansinniga innetofflor som kommer modebloggas och en lurig bok skriven av en profil här i Ed, om ett par timmar blir det semijul hos Uncle Molle i Ödeborg, sen blir det traditionell ölpoker med Johnnie Låda och om fru fortuna varit med oss - taxi till Uddevallas julliv.
Det som ska föreställa riktig jul firar vi i Hökedalen på annandagen, det innebär tiotalet så kallade vuxna som spelar teater i finrummet och tiotalet barn och ungdomar som spelar spel och lyssnar på musik i mitt svettiga pojkrum.
Jag vet varför jag inte gillar julen, mer om det en annan gång.

Vad gäller bloggflytten så är vi andersellerkimare några dagar till, övergången ska vara mjuk och födelsedagen ska ligga på ett eget datum.

fdg dfg sdf rty
1. Bounty.
2. Kivan.
3. Skörsten.
4. Uncle Molle med vän.


Kommentarer
Postat av: Robban

Jag älskar dig Calle!

2008-12-24 @ 23:43:07
Postat av: Kapten

Underbart att höra. Jag älskar dig också!

2008-12-25 @ 15:30:21
URL: http://andersellerkim.blogg.se/index.html
Postat av: kristina kittelsen

varför ska du byta adress?

2008-12-26 @ 18:16:23
URL: http://kristinakittelsen.blogg.se/
Postat av: Lemuren Max

Det finns ett separat inlägg om det. Varsågod och läs.

2008-12-26 @ 18:23:39
URL: http://andersellerkim.blogg.se/index.html
Postat av: kristina kittelsen

har redan gjort, men ja förstår ändå inte :(

2008-12-27 @ 14:34:16
URL: http://kristinakittelsen.blogg.se/
Postat av: kristina kittelsen

Kära Calle, jag skulle vilja prata med dej om nyår, känner jag har noll koll på någonting :/

2008-12-29 @ 06:34:52
URL: http://kristinakittelsen.blogg.se/
Postat av: Kapten

KOM HIT SÅ SKA JAG PRATA MED DIG!!!!!!

2008-12-29 @ 18:13:42
URL: http://andersellerkim.blogg.se/index.html
Postat av: kristina kittelsen

ska jag åka ända till Dalsland för detta ?

2008-12-30 @ 00:46:38
URL: http://kristinakittelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0