Kvalitetstjejer.

Två grabbar diskuterade brudar(ligg) på ett forum och den ene tände till på den andres uttryck "kvalitetstjejer", hans utläggning är något av det vansinnigaste jag någonsin läst:

" Vad är en såkallad kvalitetstjej??

Som mått på kvalitet brukar man tala om så kallade kvalitetsdimensioner. Kvalitetsdimensionerna varierar en aning beroende på produkt och de kan också vara nedbrutna på olika nivåer. Exempel på sådana är:

Pålitlighet/driftsäkerhet.
Prestanda.
Säkerhet.
Lämplighet för användningsområdet.
Servicevänlighet/underhållsbehov.
Uppfyllelse av avtal (Leverans i tid, snabb reparation etc).
Miljöpåverkan.
Skillnader (för och nackdelar) gentemot konkurrerande produkter.
Kostnad (både inköp, drift och avveckling).
Utseende. "

Hos den analytiska delen av mig väcktes några frågor...

asd zxc sdf asd
1. Vilket värde har Victoria Svenssons utseende?
2. Hur driftsäker är Linda Rosing?
3. Hur miljöpåverkad är Lill-Babs?
4. Vad kostar det att köpa Maud Olofsson?

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag börjar undra lite över min egen s.k. Lämplighet för användningsområdet.

Vilka filosofiska tankar.

2008-12-19 @ 00:49:33
URL: http://www.camillaholst.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0